Білім-ғылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Талаптың өзінің біраз шарттары бар. Оларды білмек керек, білмей іздегенмен табылмас.
Әуелі - білім-ғылым табылса, ондай-мұндай іске жаратар едім деп, дүниенің бір қызықты нәрсесіне керек болар еді деп іздемекке керек. Оның үшін білім-ғылымның өзіне ғана құмар, ынтық болып, бір ғана білмектіктің өзін дәулет білсең және әр білмегеніңді білген уақытта көңілде бір рахат хұзур хасил болады. Сол рахат білгеніңді берік ұстап, білмегеніңді тағы да сондай білсем екен деп үміттенген құмар, махаббат пайда болады. Сонда әрбір естігеніңді, көргеніңді көңілің жақсы ұғып, анық өз суретімен ішке жайғастырып алады.
Егер дін көңілің өзге нәрседе болса, білім-ғылымды бір-ақ соған себеп қана қылмақ үшін үйренсең, ондай білімге көңіліңнің мейірімі асырап алған шешеңнің мейірімі секілді болады. Адамның көңілі шын мейірленсе, білім-ғылымның өзі де адамға мейірленіп, тезірек қолға түседі. Шала мейір шала байқайды.
Екінші - ғылымды үйренгенде, ақиқат мақсатпен білмек үшін үйренбек керек. Бахасқа бола үйренбе, азырақ бахас көңіліңді пысықтандырмақ үшін залал да емес, көбірек бахас адамды түземек түгіл, бұзады. Оның себебі әрбір бахасшыл адам хақты шығармақ үшін ғана бахас қылмайды, жеңбек үшін бахас қылады. Ондай бахас хусідшілікті зорайтады, адамшылықты зорайтпайды, бәлкім, азайтады. Және мақсаты ғылымдағы мақсат болмайды, адам баласын шатастырып, жалған сөзге жеңдірмекші болады. Мұндай қиял өзі де бұзықтарда болады. Жүз тура жолдағыларды шатастырушы кісі бір қисық жолдағы кісіні түзеткен кісіден садаға кетсін! Бахас - өзі де ғылымның бір жолы, бірақ оған хирслану жарамайды. Егер хирсланса, өз сөзімшіл ғурурлық, мақтаншақтық, хусідшілік бойын жеңсе, ондай адам бойына қорлық келтіретұғын өтіріктен де, өсектен де, ұрсып-төбелесуден де қашық болмайды.
Үшінші - әрбір хақиқатқа тырысып ижтиһатыңмен көзің жетсе, соны тұт, өлсең айрылма! Егерде ондай білгендігің өзіңді жеңе алмаса, кімге пұл болады? Өзің құрметтемеген нәрсеге бөтеннен қайтіп құрмет күтесің?
Төртінші - білім-ғылымды көбейтуге екі қару бар адамның ішінде: бірі - мұлахаза қылу, екіншісі - берік мұхафаза қылу. Бұл екі қуатты зорайту жаһатінде болу керек. Бұлар зораймай, ғылым зораймайды.
Бесінші - осы сөздің он тоғызыншы бабында жазылған ақыл кеселі деген төрт нәрсе бар. Содан қашық болу керек. Соның ішінде уайымсыз салғырттық деген бір нәрсе бар, зинһар, жаным, соған бек сақ бол, әсіресе, әуелі - құданың, екінші - халықтың, үшінші - дәулеттің, төртінші - ғибраттың, бесінші - ақылдың, ардың -бәрінің дұшпаны. Ол бар жерде бұлар болмайды.
Алтыншы -
Білім-Ыылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Talapty ң і і інің біраз шарттары бар. Olardy bilmek kerek, bilmey іzzhegenmen tabylmas.
Ueli - bіlіm-ғyly tabylsa, ondai-mұnday іske zharatar edіm dep, dүnienің bіr қzyzyқty nәrsesіne kerek bolar edi dep izdemekke kerek. Onyң ushin Bilim-ғylymnyң өzіne ғana құmar, yntyқ bolyp, bir ғana bіlmektіktің өzіn dәulet bіlseң zhane әr bіlmegenіңdі bіlgen uaқytta kөңіlde bir Turkish hұzur Hasil Bolado. Sol rakhat bіlgenіңdі berіk ұstap, bіlmegenіңdі taғy yes zonday bіlsem eken dép іmіttengen құmar, mahabbat payda bolyady. Sonda бrbіr estіgenіңdі, kөrghenіңdі kөңіlің zhakқsy анyp, anynө уретz suretimen іshke zhaykastyryp alady.
Eger dіn kөңіlің өzge nәrsede bolsa, Bilim-ғylymdy bir-ak soғan sebep қana қylmaқ ushin үyrenseң, ondi bіlіmge kөңіlіңnің meyіrіmі asyrap alғan shesheңnің meyіrіmі sekіldі Bolado. Adamnyң kөңіlі shyn meiіrlense, bіlіm-ғylymnyң деzі de adamғa meiіrlenіp, tezіrek қolүa tүsedі. Shala meyr shala bayқaydy.
Ekinshi - Kylymdy Uyrengende, Aviat Maksatpen Bіlmek Ushin Uyrenbek Kerek. Bahaska bola Uyrenbe, azyrah bakhas kөңіlіңdі pysyқtandyrma үshіn zalal yes emes, k бbіrek bakhas adamdy tекzemek tog_l, bұzady. Onyң sebebi әrbіr bahassyl дам adam haқty shyғarmaқ үshіn ғana bahas қylmaydy, zhebek үshіn bahas қ sylady. Ondai bakhas husіdshіlіkti zoraytady, adamshylyyty zoraytpaydy, bәlkіm, azaytad. Zhane maқsaty khymydagy maқsat bolmaidy, adam balasyn shatastyryp, zhalan soөge zheңdіrmekshі bolady. Munday қiyal өzі de bұzyұtarda bolad. Zhuz tour zholdaғylardy shatastyrushya kіsі bіr қisyқ Zholday kіsіnі tүzetken kіsіden sada ғa ketsіn! Bahas - өzі de ғilymnyk bіr Zholy, bіraқ oғan hirslanu Zharamaydy. Eger hirslansa, өz sөzіmshіl ғururlyқ, maқtanshaқtyқ, husіdshіlіk boyyn zheңse, Adam ondi boyyna қorlyқ keltіretұғyn өtіrіkten de, de өsekten, ұrsyp-tөbelesuden de қashyқ bolmaydy.
Үшінші - әрбір хақиқатқа тырысып ижтиһатыңмен көзің Жетсе, сонт тұт, өлсең айрылма! Egerde onday bіlgendіgің өzіңdі zhe алe almasa, kimge pol bolady? Zің құrmettemegen nәrsege bөtennen қитіп құрмет күтесің?
Tөrtіnshі - bіlіm-ғylymdy kөbeytuge eki қaru bar adamnyң іshіnde: bіrі - mұlahaza қilu, екkіnshіsі - berіk mұkhafaza қilu. B l eki ораuatty zoraytu zahagatnde bolu kerek. Bұlar zoraimay, ғyly zoraymaydy.
Besinski - wasps sөzdің he toғzızınsy babynda zhazylғan aқyl keselі degene turte nәrsa bar. Sodan қashyқ bolu kerek. Sons у у ғ бар жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан жан Ol bar zherde bұlar bolmaydy.
Altynshy - & #