The fourth movement is based on Raga Banjārā,
also created by Ravi Shankar. Banjārā uses a
flattened 6th and both the major and minor
7th. The Banjārā are a nomadic people with a
lively folk tradition living throughout the Indian
subcontinent. This movement explores Indian
rhythm in a folk context, and the centre of the
movement contains a beautiful contrasting
alap (non-rhythmic) section for the solo sitar.
Indian rhythmic cycles are then explored by
individual sections of the orchestra. Ever the
innovator, Ravi Shankar explores them in a way
never before attempted by a Western orchestra:
there is a surprise in store towards the end of
the work.
Четвертое движение основано на Рага Банджара,
также созданный Рави Шанкаром. Банджара использует
сплющенный 6-й и как основной, так и второстепенный
Седьмой. Банджарцы - это кочевой народ с
живая народная традиция, живущая на всей территории Индии
субконтиненте. Это движение исследует индийский
ритм в народном контексте, и центр
движение содержит красивый контраст
alap (не ритмичная) секция для сольного ситара.
Индийские ритмические циклы затем исследуются
отдельные секции оркестра. Когда-либо
новатор, Рави Шанкар исследует их таким образом,
никогда ранее не пытался сделать это западным оркестром:
к концу
работа.