Танго
пока не кончилась египетская осень
не превращая аксиому в гипотезу
началом эры мы должны партогенезу
но в этой версии отсутствует иосиф
чертя евклидово на почвенной программе
или зачеркивая небо под ногами
импровизируя замену лазарета
вдоль парапета сна колышется карета
не искушенный в искушении и боге
освобожденный от языческой изжоги
рожденный кажется вне брака но племянник
пеняет пиршеству кнута на горький пряник
накрытый стол посередине иудеи
здесь обсуждаются опальные идеи
в соседней комнате не больше и не меньше
сжигая сумерки вершится тайный сейшен
переходящие из рубища бродяги
на металлические ливни и приливы
златолитые гефсиманские оливы
лениво плещются в предчувствии бодяги
отец не требует от сына дирижера
ни авангарда ни семейного мажора
вдыхая запахи сожженного барана
он вдохновляет оптимизм от иоана
живя в провинции без разума и ксивы
читая лекции и делая курсивы
один батар другой замучен рефлексией...
так сочиняется история в россии
(Приблиз. 1980-1981)
Tango
Until the Egyptian autumn was over
Not transforming the axiom into a hypothesis
The beginning of the era we must partogenesis
But in this version there is no Joseph
Drawing Euclidean on the soil program
Or crossing the sky under your feet
Improvising the replacement of the infirmary
Along the parapet of sleep the carriage wobbles
Not experienced in temptation and God
Exempt from heathen heartburn
The born does not seem to be married but the nephew
Blames the feast of a whip on a bitter cake
Covered table in the middle of the Jews
Here disgraced ideas are discussed
In the next room no more and no less
Burning secret
Passing from ragamuffin's rags
On metal showers and tides
Gold-plated Gethsemane olives
Lazily splashing in anticipation of the bodyguards
The father does not require the son of a conductor
Neither the avant-garde nor the family major
Inhaling smells of a burnt ram
He inspires optimism from Joao
Living in a province without reason and ksive
Lecturing and making italics
One batar is another tormented by reflexion ...
So the story is composed in Russia
(Approximately 1980-1981)