Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields
Nothing is real, and nothing to get hung about
Strawberry Fields forever
Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see
It's getting hard to be someone but it all works out
It doesn't matter much to me
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields
Nothing is real, and nothing to get hung about
Strawberry Fields forever
No one I think, is in my tree, I mean it must be high or low
That is I think you can't, tune in but it's all right
That is I think it's not too bad
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields
Nothing is real, and nothing to get hung about
Strawberry Fields forever
Always know, sometimes, think it's me, but you know I know when it's a dream
That is I think I know, ah yes, but it's all wrong
That is I think I disagree
Let me take you down, 'cause I'm going to, Strawberry Fields
Nothing is real, and nothing to get hung about
Strawberry Fields forever
Strawberry Fields forever
Strawberry Fields forever
Let me take you down,
'Cause I'm going, to,
Strawberry Fields,
Nothing is real
Strawberry Field was the name of a Salvation Army children's home just around the corner from Lennon's childhood home in Woolton, a suburb of Liverpool.[9] Lennon and his childhood friends Pete Shotton, Nigel Walley, and Ivan Vaughan used to play in the wooded garden behind the home.[10][11] One of Lennon's childhood treats was the garden party held each summer in Calderstones Park, near the home, where a Salvation Army band played.[12] Lennon's aunt Mimi Smith recalled: "As soon as we could hear the Salvation Army band starting, John would jump up and down shouting, 'Mimi, come on. We're going to be late.'"[11][13]
Lennon's "Strawberry Fields Forever" and McCartney's "Penny Lane" shared the theme of nostalgia for their early years in Liverpool. Although both referred to actual locations, the two songs also had strong surrealistic and psychedelic overtones.[14] Producer George Martin said that when he first heard "Strawberry Fields Forever", he thought it conjured up a "hazy, impressionistic dreamworld".[15]
Позвольте мне забрать вас, потому что я собираюсь, Strawberry Fields
Нет ничего настоящего, и не о чем волноваться
Земляничные поля навсегда
Жизнь легко с закрытыми глазами, непонимание всего, что ты видишь
Трудно быть кем-то, но все получается
Для меня это не имеет большого значения
Позвольте мне забрать вас, потому что я собираюсь, Strawberry Fields
Нет ничего настоящего, и не о чем волноваться
Земляничные поля навсегда
Я думаю, что никого нет на моем дереве, я имею в виду, что оно должно быть высоким или низким
То есть я думаю, ты не можешь настроиться, но все в порядке
То есть я думаю, это не так уж плохо
Позвольте мне забрать вас, потому что я собираюсь, Strawberry Fields
Нет ничего настоящего, и не о чем волноваться.
Земляничные поля навсегда
Всегда знаю, иногда думаю, что это я, но ты знаешь, я знаю, когда это сон
То есть я думаю, что знаю, ах да, но все неправильно
Я думаю, я не согласен
Позвольте мне забрать вас, потому что я собираюсь, Strawberry Fields
Нет ничего настоящего, и не о чем волноваться
Земляничные поля навсегда
Земляничные поля навсегда
Земляничные поля навсегда
Позволь мне тебя спустить,
Потому что я собираюсь,
Strawberry Fields,
Нет ничего реального
Strawberry Field - так назывался детский дом Армии Спасения, расположенный совсем рядом с домом, где провел детство Леннон, в Вултоне, пригороде Ливерпуля. [9] Леннон и его друзья детства Пит Шоттон, Найджел Уолли и Иван Воган играли в лесном саду за домом. [10] [11] Одним из удовольствий детства Леннона была вечеринка в саду, проводимая каждое лето в парке Калдерстоунс, недалеко от дома, где играл оркестр Армии Спасения [12]. Тетя Леннона Мими Смит вспоминала: «Как только мы слышали, как начинает звучать оркестр Армии Спасения, Джон подпрыгивал и кричал:« Мими, давай. Мы опоздаем »» [11] [13].
"Strawberry Fields Forever" Леннона и "Penny Lane" Маккартни разделяют тему ностальгии по их ранним годам в Ливерпуле. Хотя обе относятся к реальным местам, обе песни также имеют сильный сюрреалистический и психоделический подтекст. [14] Продюсер Джордж Мартин сказал, что когда он впервые услышал "Strawberry Fields Forever", он подумал, что это вызывает в воображении "туманный импрессионистический мир грез" [15].