Сто сорок пятый выпуск радиопередачи «Киноведы» никуда не собирается пропадать. Послушайте про «Пропавшего без вести» Коста-Гавраса, великий американский фильм 1982 года. Что даёт опыт просмотра «Пропавшего без вести»? Чем «политическая трилогия» Гавраса отличается от его «трилогии похищения»? Почему Гаврас не снимает документальное кино? Как может история одного человека стать общемировой историей? Что затянуло Гавраса в Америку? На каких условиях он договорился работать над фильмом о семействе Хорман? Мешал ли кто-нибудь Гаврасу снимать этот фильм? Как приняли «Пропавшего без вести»? Как найти своё место в мире гамбургеров? Какова историческая подоплёка фильма? Насколько хорош Джек Леммон? Может ли клоун сыграть трагическую роль? И что говорит Жак Лурселль? Приятного прослушивания!
The one hundred and forty-fifth issue of the Kinoveda radio program is not going to go anywhere. Listen to Costa Gavras's “Missing,” the great American film of 1982. What gives the experience of viewing “Missing”? How does Gavras’s “political trilogy” differ from his “abduction trilogy”? Why is Gavras not making a documentary? How can one person’s story become a global story? What dragged Gavras to America? Under what conditions did he agree to work on a film about the Horman family? Did anyone stop Gavras from making this film? How was the “Missing Person” received? How to find your place in the world of hamburgers? What is the historical background of the film? How good is Jack Lemmon? Can a clown play a tragic role? And what does Jacques Lursell say? Have a nice listening!